2008-05-16

Vansinnigt företag?

Imorgon blir det gatlopp på Göteborgs anrika gator för min del. Jag trodde att jag var från vettet när jag anmälde min förra året. Efter loppet bedyrade jag, trots den olidliga plågan, att jag skulle anmäla mig igen; detta kunde väl ses som en –ytterst tillfälligt- sinnesförvirring, ett neurokemiskt spratt, spelad av de så kallade endorfinerna. Men icke: jag anmälde mig och imorgon går startskottet. Tiden 1.46 skall slås och fru fortuna skall tillbedjas och offras till (det har ryktats att hon föredrar ’lammkött’ framför allt). Förra året laddade jag med saltgurka och mental träning a la Lars-Eric Uneståhl. I år är det kaffe och nötter som gäller: ett framgångrecept naturligtvis. Nåja, jag återkommer efter loppet.

4 kommentarer:

Flinn sa...

Jag såg dig inte (vet inte om jag skulle känna igen dig heller), men däremot kan jag ju gratulera lite i efterskott. För visst blev det väl personligt rekord?

Heiti Ernits sa...

Rastlös (och rotlös):

Det stämmer, personligt rekord blev det. Men frågan är bara om det var värt det. Har tagit ut mig ordenligt...nästa år måste jag träna mer seriöst, inte dricka bärds helgen innan och så ;)

Förresten tur val väl det att du inte såg mig. Jag måste sett ut som en vandrande zombie, och en svettig sådan ;)

Är dock lite nyfiken på vem du är...är också från falun, så jag borde ju rimligtvis känna igen (eller till) dig (Stan är ju trots allt inte så stor). Förutsatt att vi ligger på samma ålderskategori dvs...

Flinn sa...

Hihi, jodå, du borde nog veta vem jag är, även om jag inte förväntar mig att du kommer ihåg mig. Men du har godkänt mig som Facebook-bekantskap i alla fall, så det var där jag hittade din blogg. Vet inte hur tydliga ledtrådar jag ska ge, du kanske föredrar att vara nyfiken?

Och förresten var nästan alla svettiga som passerade där jag stod och tittade. Jag tror att det hör till. ;)

Heiti Ernits sa...

Rastlös (och mystisk):

Show me a sign! Kanske en facebook poke? :)