2009-01-02

Tittut!

Jag har legat på latsidan ett tag nu – det får medges; det har varit skönt att släppa det konstanta nyhetsflödet och politiken ett tag. Jag kan också avslöja att jag har nött en hel del företagsekonomi de sista veckorna: det om något äter upp mig tid och tar kål på kreativiteten.

Sorry alla ekonomer där ute – men hur pallar ni? :)

Seden brukar ju som bekant kräva en summering av året – det finns åtskilligt att säga – men låt oss blicka framåt för ett härligt nästa år istället (…och där slapp jag lite extra ”arbete”). Låt oss kicka igång nyåret med en härlig låt – mina damer och herrar här kommer Sofia Talvik med ”My James Dean”....innan ni kickar igång låten så måste jag tipsa om en ny och spännande blogg som skulle kunna sägas vara en posthumanistisk verkstad (sug på den karamellen). Länken går till ett intressant inlägg om humanisterna; jag har velat skriva om detta tidigare men har inte fått tummen ur. Jakob Wenzer har lagt upp passningen och nu är det bara och vänta och se ifall någon vill smasha.

Gott nytt år i efterskott!

Inga kommentarer: